یک متا-آنالیز در مورد تأثیر کمپین‌های رسانه‌ای سلامت بر تغییر رفتار در ایالات متحده

0
594

پیوند به مقالهٔ اصلی: https://www.researchgate.net/publication/8695231_A_Meta-Analysis_of_the_Effect_of_Mediated_Health_Communication_Campaigns_on_Behavior_Change_in_the_United_States

تاریخ انتشار اولیهٔ مقاله: بهمن ۱۳۸۳

ترجمه: احمد صوفی محمودی

 

این متا-آنالیز از مطالعات کمپین‌های رسانه‌ای سلامت در ایالات متحده انجام شد تا تأثیر کمپین‌ها بر تغییر رفتار بررسی شود. کمپین‌های رسانه‌ای سلامت اثرات قابل اندازه‌گیری کوچکی در کوتاه‌مدت دارند. میزان اثر کمپین بر اساس انواع رفتارها متفاوت است: r=۰.۱۵ برای استفاده از کمربند ایمنی، r=۰.۱۳ برای سلامتی دهان، r=۰.۰۹ برای کاهش مصرف الکل، r=۰.۰۵ برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، r=۰.۰۵ برای ترک سیگار، r=۰.۰۴ برای غربالگری ماموگرافی و سرطان گردن رحم، و r=۰.۰۴ برای رفتارهای جنسی (r ضریب همبستگی است که بین -۱ تا ۱ تغییر می‌کند. نزدیکی این ضریب به صفر به معنی تأثیر ناچیز آن است). کمپین‌هایی که بخش اجرایی و اجباری داشتند، مؤثرتر بودند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.